Алгоритм планування роботи ШПК
(за Щербаковою Л.Ф.)
Важливою умовою ефективного планування роботи методоб’єднання вчителів початкових класів є визначення рівня педагогічної майстерності вчителів за допомогою анкет, тестів, методом простого спостереження. У відповідності з рівнем педагогічної майстерності вчителів формується мета методичної діяльності методоб’єднання у двох видах: ближня (безпосередня) мета—вимоги до рівня професійно-педагогічних знань учителя; кінцева—вимоги до рівня вихованості і знань учнів.
Важливий етап - це формулювання єдиної методичної проблеми, аналіз результатів навчально-виховної діяльності, виявлених у процесі контролю, вихід на проблеми, виявлені в ході індивідуального аналізу роботи вчителів, методичного об’єднання. Проблеми вивчаються, групуються, і аналітичною радою визначається проблема, характерна для більшості вчителів даного колективу. тільки після цього остаточно формулюється єдина методична тема, яка цікавить усіх.
Складові алгоритму планування роботи ШПК:
• Визначення рівня педагогічної майстерності вчителів за допомогою анкет,
тестів, методом простого спостереження.
• Формулювання двоєдиної мети методичної діяльності ШПК (* вимоги до рівня професійно – педагогічних знань вчителя та * вимоги до рівня вихованості та знань учнів).
• Формулювання єдиної методичної проблеми, аналіз результатів навчально –
виховної діяльності, виявлених у процесі контролю, вихід на проблеми,
виявлені в ході індивідуального аналізу роботи вчителів, ШПК.
• Визначення найбільш характерної для вчителів проблеми.
• Формулювання єдиної методичної теми для всіх учителів початкової школи.
Усю роботу методоб’єдання повинна пронизувати практична направленість. Чим різноманітніші форми роботи, тим більше можливостей в учителя для творчості.
Індивідуальні форми роботи ШПК:
- стажування;
- самоосвіта вчителя;
- конкурс “Учитель року”;
- атестація;
- індивідуальні консультації;
- наставництво;
- фестиваль методичних ідей;
- творчий звіт учителя.
Групові форми роботи ШПК:
- робота методичного об'єднання;
- творчі групи;
- клуби за інтересами;
- тренінги;
- школа фахового удосконалення;
- школа педагогічної майстерності;
- школа молодого вчителя;
- консультативні пункти.
Масові форми роботи ШПК:
- педрада;
- семінари;
- конференції;
- методичні виставки, ярмарки;
- інструктивно – методичні наради;
- предметні декади;
- педагогічні читання;
- презентації творчих груп, методичних об'єднань;
- методичний ринг;
- тиждень молодого вчителя;
- випуск методичних бюлетенів, рекомендацій.
Орієнтири планування роботи ШПК
• Проблемна тема школи
• Нормативно-правова база організації навчально-виховного процесу
• Зміст державних програм
• Діагностика професійної компетентності педагогів
• Наукова, методична, психолого-педагогічна література
• Педагогічний досвід
• Результативність атестації
• Результативність курсової перепідготовки
• Рівень знань, умінь і навичок учнів
• Самоосвітня діяльність
Життя наполегливо вимагає творчого підходу до підбору тем, над якими будуть працювати протягом навчального року вчителі-члени ШПК. Важливо, щоб поряд із питаннями конкретного методичного характеру знаходили місце питання психолого-педагогічного змісту, проблеми дидактики уроку, використання ІКТ.
Додатки документів, що відображають діяльність ШПК
Додаток 1.
№ з/п |
ПІБ учителя |
Науково-методична проблема, над якою працює |
Форма звіту |
|
|
|
|
Додаток 2.
№ з/п |
ПІБ учителя |
Клас |
Предмет |
Тема уроку |
Науково-методична мета |
Термін проведення |
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 3.
№ з/п |
Заходи |
Виконавець |
Термін виконання |
Примітка |
|
|
|
|
|
Додаток 4.
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальний |
Термін проведення |
Примітка |
|
|
|
|
|
Обговорення питань та прийняття рішень на засіданнях ШПК фіксуються у протоколі. Згідно з Інструкцією щодо ведення ділової документації в протоколі зазначаються відповідні реквізити (див. Додаток 5). Протоколи засідань можна оформляти в зошиті або на аркушах в окремій папці. На кожному засіданні приймаються чіткі рекомендації, вносяться конкретні пропозиції з питань, що розглядаються.
Додаток 5.
Протокол №____
засідання ШПК вчителів початкових класів , вихователів ЗДО та ГПД
від____
Присутні:_____ осіб
Відсутні:_____ осіб
Голова:_______________________________________
Секретар:_____________________________________
Порядок денний:
1.
2.
Питання №1__________________________________
Слухали:_____________________________________
Виступили:___________________________________
Ухвалили:_________________________________
…
Рішення МО:__________________________________
Голова МО:
Секретар МО:_________________________________
Додаток 6.
Методична картка вчителя
ПІБ_________________________________________________
Число, місяць, рік народження__________________________
Освіта, № диплома, коли виданий, назва навчального закладу
_____________________________________________________
Спеціальність за дипломом______________________________
Педстаж______________________________________________
З якого часу працює в навчальному закладі________________
Який предмет викладає_________________________________
У яких класах, кількість годин___________________________
Класне керівництво____________________________________
Кабінет_______________________________________________
Інше навантаження_____________________________________
Остання курсова перепідготовка(рік, № посвідчення)________
Остання атестація (рік)__________________________________
Категорія_____________________________________________
Заохочення (рік, грамота, значок, медаль, орден, звання тощо)_____
Тема, над якою працює__________________________________
Відкритий урок, клас____________________________________
Відкритий виховний захід, клас___________________________
Домашня адреса, телефон________________________________