Положення про ШПК вчителів початкових класів
1.Загальні положення про ШПК:
- Шкільна предметна комісія вчителів початкових класів є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби школи.
- ШПКздійснює навчально-виховну, методичну та позакласну роботу з навчальних предметів.
- Робота ШПК планується відповідно до вимог стратегічних документів школи.
- ШПК створюється з числа основних учителів та вчителів, які працюють за сумісництвом.
- ШПК може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.
- Очолює ШПК керівник, який обирається членами ШПК з числа найбільш досвідчених учителів і затверджується наказом по школі.
- У своїй роботі ШПК підзвітні методичній та педагогічній радам.
- Робота ШПК організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги, взаємоконтролю.
- Загальний контроль за роботою ШПК здійснює директор НВК, який координує роботу початкової школи.
2. Основні завдання і функції ШПК:
- підвищувати науково-педагогічний та загальнокультурний рівень учителів, їх психолого-педагогічну майстерність;
- формувати у педагогів готовність до творчості, самоосвіти та саморозвитку;
- підвищувати активність учителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо;
- поглиблювати оволодіння інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти;
- запроваджувати у практику роботи школи наукові рекомендації, перспективний педагогічний досвід, поєднувати найперспективніші освітні технології;
- здійснювати проблемний аналіз результатів освітнього процесу;
- проводити експертизу вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти;
- вносити пропозиції щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення;
- висувати пропозиції щодо організації змісту атестації педагогів;
- вносити пропозиції щодо організації і змісту досліджень, орієнтованих на підвищення рівня засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів;
- приймати рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організовувати їх розробку та виконання;
- висувати пропозиції щодо підвищення якості навчально-виховного процесу в школі;
- проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей учителів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;
- здійснювати інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки;
- брати участь у дослідно – експериментальній та іноваційній діяльності.
3. ШПК займається:
• розробкою методичного інструментарію для підвищення якості навчально-виховного процесу;
• експертизою виконання вимог програми;
• моніторингом результативності роботи вчителів;
• втіленням у навчально-виховний процес інтерактивних технологій;
• аналізує хід та результати інноваційної діяльності, дослідно-експериментальною роботою;
• організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективи нововведення та інновацій у межах своєї компетенції;
• організацією педагогічних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів, олімпіад, предметних тижнів;
• обговоренням, рецензуванням, опануванням матеріалів, підготовлених на засіданнях МО.
4. Функціональні обов’язки керівника ШПК:
- планування роботи методичного об'єднання;
- проводити засідання 4-5 разів на рік згідно з планом;
- проведення моніторингу діяльності ШПК;
- складання аналітичного звіту роботи;
- надання практичної допомоги вчителям щодо підготовки та проведення уроків, виступів, методичних розробок;
- організація роботи щодо опанування молодими спеціалістами методик викладання предметів у школі І ступеня;
- організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників;
- вивчення стану успішності учнів 1-4 класів;
- відвідування уроків учителів, організація взаємовідвідування, наставництва;
- допомога у підготовці членівШПК до атестації;
- забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.
5. Права керівника ШПК:
- формує банк даних про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань ШПК;
- організовує виконання плану роботи ШПК, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навчальних робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків;
- керівник МО має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів із предмета, перевірку шкільної документації вчителів - членів ШПК;
- має право: звертатися за консультацією до директора із проблем організації навчально-виховного процесу в школі, виконання трудової дисципліни вчителями - членами ШПК;
- готувати пропозиції та рекомендації для підвищення кваліфікаційної категорії під час атестації;
- порушувати клопотання перед адміністрацією закладу про заохочення вчителів.
6. Перелік документів, що відображають діяльність шкільного ШПК:
- аналіз роботи ШПК за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік;
- план роботи ШПК (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні ШПКі подається адміністрації навчального закладу на затвердження);
- матеріали засідань ШПК (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки тощо);
- матеріали тематичних семінарів;
- картотека ППД;
- матеріали школи молодого вчителя;
- каталог друкованих робіт учителів школи;
- інформація про вчителів - членів ШПК;
- методичні картки вчителів – членів ШПК (Дод.6);
- інструктивно-методичні документи;
- теми, над якими поглиблено працює кожен учитель (самоосвіта вчителів) (Дод .1);
- графік проведення відкритих уроків, виховних заходів (Дод. 2);
- заходи щодо зміцнення навчально-матеріальної бази школи (Дод. 3);
- організація позакласної роботи (конкурси, турніри, вечори, фестивалі, предметні тижні, випуски газет тощо), (Дод. 4);
- робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів за результатами контрольних робіт, зрізів, семестрових та річних оцінок; рівня вихованості; робота з обдарованими дітьми; план індивідуальної роботи з учнем);
- заходи щодо підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у конференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).