Виховна, позаурочна діяльність
Основними завданнями виховної роботи були:
- гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всебічного розвитку особистості;
- національно-патріотичне виховання;
- підтримка та укріплення шкільних традицій.
Значна увага у школі приділялась формуванню системи цінностей: ціннісного ставлення до суспільства і держави, людей, природи і мистецтва, праці, до себе.
Пріоритети надавалися й попередженню дитячого травматизму, профілактиці правопорушень, злочинності, алкоголізму, наркоманії, тютюнопалінню. Позитивним результатом роботи є те, що на внутрішкільному обліку та на обліку у ВКМСД учні нашого НВК не перебувають.
Педагогічний колектив працює над застосуванням системного підходу до організації виховної діяльності. Зміст системи виховання у школі спрямований на формування в дітей особистісних рис громадянина України, які передбачають розвиток національної самосвідомості, духовності, моральності, художньо-естетичних, правових, трудових, індивідуальних здібностей і талантів. Плануванням охоплені всі напрями виховної роботи. При цьому вирішуємо такі завдання: розвиток індивідуальної творчої особистості, формування патріотичних почуттів, утвердження національної гідності, виховання та розвиток потреб здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів. Виховання молодого покоління – це не лише система цілеспрямованого й планомірного формування світогляду, ціннісних орієнтацій, почуттів, волі й характеру молоді, але й адаптація її в соціальному середовищі.
Низка різноманітних виховних заходів була націлена саме на те, щоб викликати в дітей почуття радості, захоплення, подиву, виховувати в них естетичні смаки, розкривати нові таланти .
Заходи військово-патріотичного виховання (зустрічі, благодійні акції, ярмарок, виготовлення оберегів, участь батьків).
Педагогічний колектив сприяє розвитку діяльності учнівського самоврядування, слід відзначити роботу вчителя початкових класів Вихованець Л.В. Протягом 2018/2019 навчального року в НВК було представлене учнівське самоврядування «Сонечко» , чітка структура і зміст якої відповідає формі державного устрою. Активними, ініціативними та творчими у процесі організації колективних творчих справ, виявили себе всі учні. Учнівське самоврядування працювало згідно плану роботи НВК. Протягом року були проведені трудові екологічні акції та рейди - перевірки «Що у портфелі», «Домашнє завдання», «Як живеш, киго?», акції. Чергування по школі відбувалося відповідно до графіку.
Питання організації учнівського самоврядування розглядається на батьківських зборах та методичних об’єднаннях класних керівників.
Педагогічний колектив НВК продовжує роботу з удосконалення системи виховної роботи в учнівських колективах класів, учнівською молоддю в цілому.
На базі НВК працювали гуртки на громадських засадах : «Самоцвіти» - художня самодіяльність(Вихованець Л.В) та «Мишка»- інформаційна грамотність ( Мартинюк М.М..).
Аналіз управлінської діяльності адміністрації НВК
Контрольно-аналітична робота є невід’ємною складовою роботи адміністрації закладу і проводиться з метою надання методичної допомоги педагогічним працівникам.Основними напрямками контрольно – аналітичної діяльності були:
адаптація учнів 1 класу до навчання;
надання методичної, практичної допомоги вчителям;
створення оптимальних умов для навчання і розвитку дітей;
удосконалення навчально – виховного процесу, покращення матеріальної бази школи, реалізація науково – методичної та виховної проблем;
створення умов для вивчення факультативів;
організація навчальної та позакласної роботи;
створення умов для змістовного відпочинку, оздоровлення та проведення виховної роботи з учнями
Згідно плану роботи на рік контролю підлягала робота
- організація індивідуального та інклюзивного навчання;
- стан ведення учнівських зошитів;
- стан ведення щоденників учнів ;
- стан ведення класних журналів, особових справ учнів, обліку запису інструкцій з техніки безпеки;
- виконання навчальних програм та планів;
- перевірка навичок читання;
- організація повторення навчального матеріалу з предметів іваріантної складової;
- директорські контрольні роботи;
- підготовка до ДПА.
Результати перевірки були висвітлені в довідках і узагальнені наказами по школі, рішеннями нарад при директору, педагогічних рад, донесені до відома вчителів, розроблені шляхи усунення недоліків перевірки.
Стан профорієнтаційної роботи
Завдання профорієнтаційної роботи цілком збігається із завданнями загальноосвітньої школи, визначеними Законом про освіту. Це підготовка учня до обґрунтованого вибору професії, що задовольняє як особисті інтереси, так і суспільні потреби. Вона містить такі види профорієнтаційної діяльності: - професійна інформація.
Робота проводиться з такими віковими категоріями:
1) Пропедевтичний етап (1-4 класи). На цьому етапі формується у молодших школярів ціннісне відношення до праці, розуміння її ролі в житті людини і в суспільстві; розвиток інтересу до навчально-пізнавальної діяльності, заснованій на посильній практичній включеності в різні її види, у тому числі соціальну, трудову, ігрову, дослідницьку.
Стан роботи з охорони життя і здоров’я дітей, проведення санітарно-оздоровчих заходів, запобігання дитячого травматизму
Протягом 2018/2019 навчального року в школі проводилась різноманітна робота по попередженню дитячого травматизму. Була спланована тематика бесід з правил дорожнього руху, пожежної безпеки, безпеки на воді, при користуванні газом, електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму та вибухонебезпечними предметами . Усі бесіди проведені і записані у журнали та учнівські щоденники.
Протягом навчального року проведено комплексні бесіди з усіх видів травматизму на час канікул та профілактичні бесіди для учнів, які організовано виїжджали на екскурсії.
У щоденниках учнів та класних журналах зроблено записи відповідно до листів відділу освіти щодо профілактики дитячого травматизму під час навчального процесу. Класні керівники на батьківських зборах розглянули питання про роботу батьків щодо недопущення травмування дітей у побуті, про батьківську особисту відповідальність за збереження життя і здоров'я дітей.
Постійно велися чергування учнів школи та чергових учителів під час перерв.
Протягом року аналізувалися умови забезпечення психофізичного здоров'я дітей. Моніторинг формування здорового способу життя здійснюється за наступними напрямами:
1. медичне обстеження учнів,
2. захворюваність на ГРЗ
Протягом року травмування виробничого характеру не зареєстровано. Адміністрацією НВК систематично проводилась перевірка класних журналів. Встановлено, що класні керівники та класоводи в основному виконують вимоги програми з охорони і безпеки життєдіяльності.
Перед канікулами в класах проводились комплексні бесіди з усіх видів травматизму та додаткові бесіди в зв'язку випадками травмувань.
Протипожежна безпека.
З метою забезпечення пожежної безпеки в школі проведені наступні заходи:
1. Ушколі розроблені та затверджені наступні документи з пожежної безпеки:
а) плани, інструкції:
- Інструкція з пожежної безпеки в приміщеннях;
-Інструкція по застосуванню і технічному обслуговуванню вогнегасників;
- Інструкція щодо заходів протипожежної безпеки при проведенні новорічних ялинок;
-Загальнооб’єктова протипожежна інструкція.
Перед канікулами в класах проводились комплексні бесіди з усіх видів травматизму та додаткові бесіди в зв'язку випадками травмувань.
У закладі проводиться робота щодо створення необхідних матеріально-технічних умов для організації роботи з охорони життя та здоров`я учасників навчально-виховного процесу, покращення медичного обслуговування учнів, дотримання санітарного законодавства України. Проведено роботу щодо координування роботи класних керівників, відповідальних за кабінети з питань дотримання санітарних правил і норм під час навчально-виховного процесу. Організовано поповнення медичного кабінету необхідними медикаментами на початок 2018/2019 навчального року та упродовж року. Своєчасно проведено роботу щодо заповнення листків здоров’я медичними працівниками та класними керівниками. Проведено роботу з відповідальними за кабінети щодо цифрового та колірного маркування шкільних меблів та дотримання санітарних норм освітлення класних приміщень. Вчителі дотримуються санітарних правил і норм у класних приміщеннях. Класні керівники своєчасно проводять бесіди на класних виховних годинах щодо профілактики різних видів захворювань.
Всі учні за графіком пройшли вікові обстеження, щеплення.
У зв’язку з відсутністю в штатному розписі медичної сестри, контроль за зовнішнім виглядом учнів, станом їхнього здоров'я, виконання правил особистої гігієни здійснюють учителі та класні керівники. Огляд всіх учнів після канікул на педикульоз, шкірні захворювання здійснюють працівники амбулаторії загальної практики сімейної медицини смт. Вапнярка та праціввником ФАПу.
З учнями школи проводять бесіди, анкетування, диктанти з профілактики грипу, вірусного гепатиту, туберкульозу, особистої санітарії та гігієни. Систематично запрошуються лікарі для виступів на виховних годинах, батьківських зборах.
На початок навчального року працівники пройшли відповідне медичне обстеження і отримали дозвіл на роботу.
Організація харчування учнів
Важливою складовою збереження здоров'я дітей є збалансоване харчування. У режимі роботи НВК велике значення надається організації раціонального збалансованого харчування.
У школі з 01.09.2018 р. було організовано харчування для учнів та вихованців НВК , у тому числі:
- 10 учнів 1-4 класів, що складає 100 % від загальної кількості учнів, які підлягають харчуванню за рахунок освітньої субвенції;
- 12 вихованців ЗДО, що складає 100% від загальної кількості вихованців.
Вартість харчування відповідно до рішення Вербівської сільської ради за рахунок коштів бюджету для учнів загальноосвітніх навчальних закладів становить 9,00 грн., для вихованців ЗДО – 16 грн , де 10 грн за рахунок освітньої субвенції, 6 грн – за рахунок батьків.
У шкільній їдальні наявні усі необхідні журнали (відповідно до організаційно-методичних вказівок з організації харчування).
Раціональне харчування учнів організоване на основі циклічного перспективного меню, яке погоджується Управлінням Держпродспоживслужбою у Томашпільському районі.
Їжа в їдальні завжди доброякісна, має привабливий вигляд і гарні смакові якості, щоденно перевіряється, робиться запис у «Журналі бракеражу готової продукції», відбираються добові проби.
На особливому контролі у адміністрації перебуває питання виконання норм харчування.
Налагоджено контроль за дотриманням на харчоблоці санітарних вимог щодо обладнання, прибирання, миття посуду, видачі готової їжі. Їдальня в належній кількості забезпечена миючими та дезінфікуючими засобами, проводиться щоденне прибирання з дезінфекцією та генеральне прибирання відповідно до санітарних правил та вимог, посуд миється із застосуванням дозволених миючих засобів.
Періодично харчування школярів перевіряють працівники Управління Держпродспоживслужби у Томашпільському районі, результати відображені в акті від .03.2019.
Значну роль в організації харчування й контролю за ним у школі відіграє комісія громадського контролю за якістю харчування. Крім того, батьки здійснюють контроль як за оприбуткуванням, так і за використанням продуктів харчування.
Питання організації харчування періодично заслуховується на загальношкільних батьківських зборах, нарадах при директорові, рішення яких відображені у протоколах .
Батьки учнів добре поінформовані з питань організації харчування, якості їжі та санітарного стану в їдальні.
В НВК оформлено постійно діючий інформаційний стенд для батьків та учнів, який містить щоденне меню з переліком страв, інформацію про постачальників, склад комісії громадського контролю за якістю харчування, графіки роботи шкільної їдальні, харчування учнів у шкільній їдальні, чергування вчителів у їдальні під час прийому їжі дітьми.